5 tips om met lactose intolerantie Oud & Nieuw door te komen

LactoseVrijZijn O&N

Vanavond is het Oud&Nieuw. Een nieuw begin van het jaar en afsluiting van 2017. Wat was het een top jaar! Hierbij nog 5 tips om Oud & Nieuw door te komen met lactose intolerantie.

1. Lactase supplementen

Er zijn verschillende soorten lactase supplementen. Ik heb er een aantal op een rijtje gezet op mijn website. Wellicht zit er iets voor je tussen.

lactase tabletten

2. Van tevoren vragen wat jullie gaan eten en help desnoods

Ben je ergens uitgenodigd om Oud en Nieuw te vieren? Help dan mee met de voorbereiding. Je weet dan precies wat er voor eten is. Desnoods kan je vragen om de saus apart te serveren.

3. Zelf iets koken, bakken of meenemen

Door zelf lactosevrije snacks mee te nemen of te bereiden, weet je zeker dat er lactosevrij eten is. Ik heb een aantal lactosevrije hapjes op de website staan.

Andere tips zijn:

  • Room kan je vervangen door soja cuisine (oa. bij AH), kookroom door ongezoete sojaslagroom (biowinkel).
  • Melk kan je, naast sojamelk, ook nog vervangen door amandelmelk, havermelk, rijstmelk, speltmelk etc. Sommige zijn in sommige supermarkten te krijgen (oa. AH), andere in biowinkels.
  • Kokosmelk (alle supermarkten) kan ook goed gebruikt worden om sauzen romig te maken, dat is echt heerlijk.

Bij de Albert Heijn hebben ze lactosevrije appelbeignets! Echt een aanrader! Ze bevatten wel sporen van melk, dus bekijk wel zelf hoeveel melk/lactose je aan kan.

appelbeignet lactosevrij 1appelbeignet lactosevrij 2

4. Be strong en vergrijp je niet aan al dat lekkers

Zelf vind ik het ook zo lastig. Er staat zoveel lekkers op tafel. Je denkt dan: “Ach, wat kan 1 hapje of 1 stukje nou voor kwaad.” Het kan helaas kwaad. Je zit zelf daarna met de gebakken peren: buikpijn, misselijk en krampen. Geen leuke manier om het nieuwe jaar mee te beginnen.

eetbuien

5. Check check dubbel check

Wil je zeker weten dat het eten en drinken echt geen lactose bevat? Check dan de etiketten. Op mijn pagina vind je verschillende ingrediënten waar je op dient te letten om geen lactose binnen te krijgen. Hierbij kan je denken aan ingrediënten als:

  • Magere/Volle Melkpoeder
  • Magere/Volle/Droge melkbestandelen
  • Wrongel/Wei/Weipoeder/
  • Caseïnaat/Caseïne/Melkeiwit
  • Gehydrolyseerd melkeiwit

En meer.

2017 voor LactoseVrijZijn

2017 was voor mij en LactoseVrijZijn een mooi jaar. Ik heb meer mensen kunnen inspireren en informeren over lactose intolerantie. Ik heb nieuwe hotspots in het binnen- en buitenland ontdekt waar ze lactosevrije gerechten serveren. Ik heb nieuwe lactosevrije producten ontdekt.

2018 zal voor LactoseVrijZijn nog een beter jaar worden. Meer recepten, meer informatie, meer video’s en afbeeldingen. Ik zal jullie meenemen met mijn lactosevrije ontdekkingen.

Bedankt voor het volgen en blijf me volgen!

Lactosevrijzijn O&N

Een fijne jaarwisseling!

Vorige blogbericht
Volgende blogbericht

You Might Also Like

No Comments

Geef hier jouw reactie

%d bloggers liken dit:

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten

Read previous post:
Gezonde tips lactose intolerantie en koemelkallergie

Graag wil ik jullie helpen met mijn kennis en ervaring. Daarom heb ik op Instagram Stories de volgende vraag gesteld: Wat willen jullie weten met betrekking tot Lactose intolerantie? Hierop reageerde Nikki met: tips qua gezond eten voor mensen met...

Close