Lactosevrije kwark: Waarom heb je het nodig? En welke lactosevrije varianten zijn er?

Lactosevrije kwark

Sinds 7 januari ben ik begonnen met Personal Body Plan. Ik wil bewuster met mijn lichaam en het eten omgaan. Ik heb als doel vet verbranden met 2x sporten bij de sportschool. Om meer spieren te kweken, heb je eiwitten nodig. En eiwitten zit onder andere in kwark. Alleen de meeste kwark bevat lactose. Is er ook lactosevrije kwark? Welke kwark is mogelijk voor mensen met lactose intolerantie?

  1. Waarom adviseren ze altijd kwark na het sporten?

Kwark bevat veel hoogwaardige eiwitten bevat. Met deze eiwitten bevorder je het herstel van spierschade na een intensieve training. Daarnaast bevat kwark ook andere voedingstoffen die je lichaam nodig heeft. Denk hierbij aan calcium en vitamine b12.

 

  1. Waarom is eiwit zo belangrijk als je sport?

Je lichaam heeft verschillende bouwstoffen nodig. Een eiwit/proteïne is een soort ketting van bouwstoffen voor de cellen in je lichaam. Deze bouwstoffen heten aminozuren. Je lichaam haalt die ketens uit je voeding, breekt ze op in aminozuren en brengt die naar de plek waar ze nodig zijn. Kwark bevat hoogwaardige eiwitten.

 

  1. Hoeveel eiwit heb je nodig als je sport?

Van het internet haal ik de volgende informatie: wij hebben 20 gram eiwit nodig na het sporten om het herstel optimaal te bevorderen. Dat is wat gemiddeld in één portie kwark van 200 ml zit. Een marathonloper of een wielrenner wordt aangeraden 1,2 tot 1,4 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht te eten per dag. Voor krachtsporters is dat 1,7 tot 2 gram. Sport je helemaal niet, dan is 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht voldoende.

 

  1. Is kwark beter dan andere zuivel?

Kwark is niet beter voor je herstel dan andere lactosevrije zuivelproducten als lactosevrije melk of yoghurt. Kwark bevat wel per portie het meeste eiwit. En deze eiwitten heb je nodig om te herstellen. Maar in een glas lactosevrije melk of in een iets groter schaaltje lactosevrije yoghurt zit ook genoeg eiwit voor optimaal herstel.

Lactosevrije kwark varianten

Variant 1: AH Lac­to­se­vrije kwark

AH Lac­to­se­vrije kwark

1,33 euro voor 500 gram. Bekijk de kwark hier bij AH.

Variant 2: Alpro Go On Plantaardige Variatie op Kwark Mango 150g

Alpro Go On Plantaardige Variatie op Kwark Mango 150g

1,04 euro voor 150 gram. Bekijk het product bij Jumbo.

Variant 3: Ar­la Lact­of­ree ma­ge­re kwark

Ar­la Lact­of­ree ma­ge­re kwark

1,94 euro voor 450 gram. Bekijk het product bij de AH.

Variant 4: Lin­dahls Kvarg na­tu­rel lac­to­se­vrij

Lin­dahls Kvarg na­tu­rel lac­to­se­vrij

2,25 euro voor 500 gram. Bekijk het product bij AH.

Variant 5: Alpro Go On Plantaardige Variatie op Kwark 400g

Alpro Go On Plantaardige Variatie

1,75 euro voor 400 gram. Bekijk het product bij Jumbo.

Heb je tips? Laat het hieronder weten in een reactie.

Vorige blogbericht
Volgende blogbericht

You Might Also Like

No Comments

Geef hier jouw reactie

%d bloggers liken dit:

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten

Read previous post:
Gezonde tips lactose intolerantie en koemelkallergie

Graag wil ik jullie helpen met mijn kennis en ervaring. Daarom heb ik op Instagram Stories de volgende vraag gesteld: Wat willen jullie weten met betrekking tot Lactose intolerantie? Hierop reageerde Nikki met: tips qua gezond eten voor mensen met...

Close